Van Bryce Canyon naar Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu Van Bryce Canyon naar Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu

Van Bryce Canyon naar Monument Valley

Door: sandraregeling

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goede avond,

Dag 10: maandag 9 juli 2012

Vanmorgen hadden wij om 6.00 uur onze wekker staan.
Rond 7.00 uur vertrokken wij naar de Bryce Canyon omdat we nog 1 uitzichtpunt wilden bekijken. Namelijk; 'Sunrise Point'. Bij dit punt keken we op de vroege morgen heel mooi over de Bryce Canyon.
Ook zagen we nog wat hertjes, woestijnratjes en eekhoorntjes van heel dichtbij. Ze rennen zo langs je voeten. Echt geweldig.

Toen zijn we snel doorgereden naar Monument Valley. Ik was echt dood moe. Had bijna de hele nacht wakker gelegen. Het eerste gedeelte reed Kimberley. Ik hoorde de muziek steeds verder weg en in eens een harde stem: JE LIGT TOCH NIET TE SLAPEN? (schrik :o.. ) nee? Bigsmile :D . Haha.
Daarna was het mijn beurt. Wat een lange weg gaaaap. Mijn ogen vielen bijna dicht maar gelukkig waren we bij het hotel.
Helaas moesten we nog 1.5 uur wachten voordat we konden inchecken, dus besloten we eerst langs Monument Valley te gaan.

Monument Valley ligt op de grens van Utah en Arizona. De exploitatie is in handen van de Indianen. De natuur in het park is prachtig. Het is net of je in een Westernfilm terecht gekomen bent. Er zijn hier ook meerdere films opgenomen met Johnny Dept, Tom cruise enzovoorts.

Het leek ons erg gaaf om aan een Jeep Tour deel te nemen. Aangezien de route met de auto bijna niet te doen is. Straks komen wij vrouwen vast te zitten in de woestijn whaha. Eerst moesten we wachten omdat er wel reserveringen waren maar het duurde lang voordat die mensen eindelijk kwamen. Gelukkig zagen de Indianen dat ook in, dus kregen wij een privé tour met een echte Indiaan! Echt zooo gaaf!!

Hij vertelde ons van alles over de bergen. Je zag ook allerlei dingen erin. Je kon je eigen fantasie gebruiken. Zoals bijvoorbeeld 2 handen in 1 gevouwen, een gewone hand, een hoofd, klauwen van een dier in de bergen, een draak dat ligt, een beer en nog veeeeel meer. En onze Indiaan liet ons alle mooie plekken zien. En vertelde bedtime story's die zijn opa hem vertelde.
Toen stapte we uit bij een soort grot. En ging hij met een trommel voor ons zingen. Toen mochten Kimberley en ik trommelen en vroeg de Indiaan aan mij ( aan mij???) Of ik een Nederlands liedje wilde zingen.. Haha. Ik dacht neeee... Doe maar niet. Ik kon in eens geen nederlands liedje bedenken.
Het eerste wat in me opkwam was: 'als de nacht verdwijnd' van Jan Smit.

Kimberley filmde het. De Indiaan luisterde heel serieus naar mij en klapte op de maat mee. En al lachend zong ik heeeeel vals een liedje voor deze lieve Indiaan.

Dit was echt een dag om nooit te vergeten! Rond 19.00 uur waren we terug in ons hotel. We zaten onder het zand en hebben met onze zandlijf een duik genomen in het zwembad.

Inmiddels is het alweer 23.14 en ga ik lekker mijn luikjes laten zakken. Kimberley slaapt al. Het princesje doet haar schoonheids slaapje .. zzzzz :)

Morgen naar Grand Canyon. Daarna een tussenstop in Lake Havasu City en dan vertrekken we alweer naar onze eindbestemming: Los Angeles.

Welterusten, ik ga slapen. Bij jullie is het alweer bijna half 8 dus tijd om op te staan.

Tot het volgende verhaal!

  • 10 Juli 2012 - 08:52

    Rianne:

    whahahahaha die indiaan heeft er gelukkig niks van verstaan hopen we en misschien denkt hij dat het vald moet klinken whahahaha dan doet ie het nu zo na bij zijn vrienden en familie. Kom je daar ooit nog eens terug zingt ie jou liedje....
    Nou meisjes veel plezier nog het was weer een mooi verhaal en heeft ook zeker weer even gewerkt op de lachspieren. Heb je foto`s van de indiaan? ben benieuwd! xxx

  • 11 Juli 2012 - 17:39

    Mama:

    Whawha wat een leuk verhaal weer en zeker dat zingen ik had dat wel willen horen haha.En de tijd gaat zeker super snel geniet van iedere dag daar en uitrusten komt wel weer als jullie thuis zijn haha.nou ik hou van jullie dikke knuffel en tot het vogende verslag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sandra

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 8581

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 18 November 2014

The Sunshine State of America Florida

22 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Vakantie vieren in het zonnige Marokko

30 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Rondreis West-Verenigde Staten

Landen bezocht: