Een berichtje vanuit San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu Een berichtje vanuit San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu

Een berichtje vanuit San Francisco

Door: sandraregeling

Blijf op de hoogte en volg Sandra

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag ochtend werd ik om 6.15 opgehaald door Kimberley en haar ouders. Zij brachten ons naar Schiphol. Mama moest om 7.00 uur beginnen en is gezellig met mij om 5.00uur opgestaan. Douchen, aankleden, koffie drinken en gaan met die banaan.

Op schiphol aangekomen in checken, beetje winkeltjes kijken en nog wat eten. Om 8.30 moesten we naar de gate. Om 9.50 vlogen wij richting de VS. De vlucht was prima. Ik zat een kwartiertje en toen vielen mijn ogen dicht haha. Dat is wel 10 x voorgekomen dus de vlucht van 10,5 uur duurde hierdoor iets korter. We kregen vrij regelmatig drinken en kregen tussen de middag kip met rijst en rond 19.00 uur een stukje pizzaaaa jammie :D . We vlogen terug in de tijd.. Het is hier 9 uur vroeger als in Nederland. Wij landen om 12.40 in San Francisco. De hele vlucht is prima gegaan. Alles stipt op tijd. Alleen bij de landing kreeg ik super oorpijn.. Ondanks mijn kaugum en neusspray. Iedereen zat vrolijk naar buiten te kijken. Ik hoorde oo aaah moooi. Maar ik dacht ooooo aaaahhh auuuuwww ZIJN WE ER ALL hihi.

Op San Francisco dacht ik neeee we hebben bijna 2 uur in de rij gestaan om de douane door te komen :p. Ik wou nu wel buitenlucht. De mensen hier zijn super vriendelijk. Bij de douane vroegen ze of we nog studeerde. Het was maar vreemd dat wij op onze 23e al een full time job hadden. Hadden we zeker niet gestudeerd :p. En de reis? Betaald door pappie en mammie? Nee allemaal zelf betaald :D.

De transfer die ons naar het hotel bracht was er binnen 5 minuten! Ideaal en rechtstreeks naar ons hotel! Super aardige man, die ons tussendoor wat dingen vertelde. Zoals hier 's avonds niet komen dames :p.

Rond 14.45 waren we in het hotel. We hebben een lekker bed, de douche is prima. We zitten midden in het centrum. Allemaal sirenes. Het is net CSI. Overal winkels, levi's, h&m, Burger King, mc Donalds echt van alles en allemaal behoorlijk groot. Op de hoek zit union square. Daar lekker wat gegeten en gedronken. De berg opgelopen haha. Alles loopt hier stijl omhoog.
Rond 19.00 uur gingen we maar slapen we waren het echt zat. In nederland was het toen namelijk al 04.00 uur 's nachts. Dus bijna een nacht doorgehaald. Veel wakker geweest en gekletst met het thuis front. We hebben in het hotel gratis wifi.

Rond 7.00 uur zijn we eruit gegaan. Douchen en ontbijten en hebben een 3 dagen pas gekocht voor het openbaar vervoer. Ze hebben hier een Cable Car. Is echt grappig om te zien. Hij word ook nog handmatig gedraaid. Maar alles staat vast op film en foto.

Toen met de tram naar Fishermans warf. Het is hier 's morgens steeds bewolkt, fris en miezerig maar als de zon dan doorkomt is het bloedheet.
Bij de pier rond gelopen, souveniers winkels gekeken, bij starbucks koffie gedronken mmm en bij Johnny Rocket een Hamburger gegeten. Lekker hoor.
In de middag naar pier 39 geweest. Daar liggen allemaal zeeleeuwen. Leuk om te zien. Later snel naar huis, omkleden, wat warms aan en richting pier 33. Met de boot Naar Alcatraz. Ik vond het erg leuk. Mooi uitzicht vanaf en naar het eiland. Hele mooie foto's gemaakt! Daar kregen we een soort walkman om en daardoor de rondleiding in het Nederlands. Ideaal en best interessant. Kijken hoe de gevangenis eruit ziet en horen hoe de bekende criminelen een bloedbad aan richte en vervolgens ontsnapte. Ik heb het verhaal helaas niet af kunnen luisteren.

Rond 21.30 waren we terug in San Francisco. Toen moesten we nog avond eten. Hongerr hihi. Wij zoeken en alles was al dicht. Toen terug gegaan richting hotel en bij de BurgerKing een wrapp naar binnen gewerkt.

Toen rond 22.00 uur ons bedje in en om 5.40 alweer klaar wakker. Wel gezellig want dan kan ik nog met Maickel kletsen. Anders gaan wij alweer weg en als wij terug komen slaapt hij alweer. Tussendoor natuurlijk ook kletsen met mijn zus en oom die mama op de hoogte houden.

Vandaag willen we over de Golden Gates Bridge fietsen maar dan moet het wel op klaren. Dan nog langs China Town en lombard Street. Morgen naar painted ladies, de beroemde huisjes van san Francisco en als we dan nog tijd hebben naar de golden gates park.

Nu eerst lekker douchen en eten.
Jullie horen weer van me.

Groetjes uit San Francisco!

  • 02 Juli 2012 - 16:15

    Mama:

    Hallo Schat,ik wordt zeker op de hoogte gehouden door jou zuss en oompje hahah.
    Ik zie dat jullie het reuze naar jullie zin hebben.
    Geniet van iedere dag love you en tot horens dikke knuffel voor jou en voor kimberley xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 8587

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 18 November 2014

The Sunshine State of America Florida

22 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Vakantie vieren in het zonnige Marokko

30 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Rondreis West-Verenigde Staten

Landen bezocht: