Laatste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu Laatste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu

Laatste dag in San Francisco

Door: sandraregeling

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Gisteren waren Kimberley en ik alweer vroeg wakker.
Gelukkig maar want wij wilden een hoop dingen doen en bekijken. Na het vullen van onze lege maagjes kon onze tour beginnen.

Als eerste wilden wij graag gebruik maken van de Cable Car. Na gezellig richting de opstap plaats gelopen te hebben kwamen wij er achter dat hier niet de rij begon.......

We hebben bijna een uur in de rij gestaan (in de kou, met een dikke trui) voordat we hem eindelijk konden betreden... (waarom wilden we dit ook alweer zo graag?) En na 3 haltes stapte we alweer uit om China Town te bekijken. Hang wang. Zoals je waarschijnlijk zelf ook al dacht stikt het hier van de Chinezen :p.

Ik vond het persoonlijk niet zo heel boeiend. Het was grappig een keer gezien te hebben maar niet wouwiee..
Dus we vervolgde onze route richting Fishermans Warf waar we onze mountain bike huurde om richting the golden gate bridge te fietsen.

Dit viel best tegen haha. We moesten gewoon berg befietsen :p. En dat was Sannie niet meer gewend. Hijg, hijg, hijg. Eindelijk boven gekomen hadden we prachtig uitzicht over de zee en zagen we de golden gate bridge steeds dichter bij komen. We hadden echt geluk met het weer. Het was helder blauw alleen frisjes met de wind. Maar we hadden onze trui bij ons.

Na ongeveer 100 bergen opgefietst te hebben kwamen we aan bij the golden gate bridge. Dit was wel heel erg mooi! Echt prachtig uitzicht over de zee, alcatraz en San Francisco. Aan de andere kant van de brug hebben we nog even gezeten en genoten van het uitzicht.

Toen zijn we weer terug gefiets naar San Francisco. Dit ging een stuk sneller dan op de heen weg. Nu konden we ook meer remmen als fietsen. Dat scheelt een heel stuk :D.

Toen we de fietsen ingeleverd hadden dachten we nog even langs lombard street te lopen. Deze straat staat bekend als crookedest street. We zaten in de goede straat maar konden het niet vinden. Even de weg vragen.. (keer of 3..:p) jullie moeten aan de andere kant van de berg zijn.. O, oké Thank you. Wij verder lopen.. Toen zagen we een trappetje.. Na ongeveer 1000 treden beklommen te hebben dachten we he he, we zijn er. Maar toen keken we naar links... En daar lagen nog 500 treden op onze voetjes te wachten. Jullie hadden Kimberley haar gezicht moeten zien. Ik lag helemaal in een deuk. Alhoewel ik het zelf ook flink zat was haha. Na ongeveer 2 uur gelopen te hebben kwamen we aan op plaats van bestemming. We moesten alleen nog maar 2 km stijl omhoog lopen.. En we hebben daar misschien 2 minuten gestaan om foto's te maken haha. Maar het was wel indrukwekkend om te zien.
Ik zal later wel foto's plaatsen

Rond 22.00 uur waren we eindelijk bij het hotel en vielen we bijna om van de honger. Aangezien we rond 13.00 uur voor het laatst gegeten hadden. We bestelden een medium pizza. Maar we kregen hem niet op.
Toen we in bed lagen waren we binnen 10 minuten weg.

Vanmorgen waren we alweer vroeg wakker.
Vandaag wilden we naar painted ladies (victoriaanse huisjes) bekend uit de serie Full house.
We moesten lijn 5 hebben maar konden deze niet vinden. Dus wij dachten, laten we het aan iemand vragen. Deze meneer zag er niet uit als een zwerver dus Kimberley vroeg of hij ons kon vertellen waar lijn 5 stopte.
Tuurlijk kon hij dat. Hij drong zich helemaal op, hij zou wel even mee lopen. Wij zeiden nee is niet nodig, we redden het verder wel maar hij bleef mee lopen en wilde een dollar want hij had geen huis haha. Kimberley zegt: sorry ik heb geen kleingeld. Zegt hij: geeft niet, dan geef je 5 dollar haha. Dus wij doorlopen en in eens stapte hij in een bus. Zonder ons gelukkig haha.

Daarna zijn we naar de golden gate park geweest. Dit park was errug groot! We zijn wezen kijken in de japanese tea garden en jaja at the Dutch windmill. Daarna hebben we nog even op de boulevard gezeten.
En vandaag zijn we eens op tijd in het hotel. Zo lekker eten, onze koffer in pakken en morgen vroeg vertrekken.

Eerst onze huur auto ophalen en dan met piepende banden onze weg vervolgen naar yosemity park.

Tot het volgende levensverhaal.

Groetjes uit San Francisco!

• 04 Juli 2012 - 08:36

Ronnie:

Ja lekker leuk al die verhalen erg gezellig om te lezen meiden dus de kuitjes staan strak nou straks kunnen lekker rond touren in jullie huur auto four wheel???? want alles is daar toch BIG????? nou nog veel plezier of FUN????? de groetjes Ron.R.

• 04 Juli 2012 - 14:03

Jose:

Jeetje erg leuk wat ik allemaal lees,ik heb echt zitten genieten hahah. xxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 04 Juli 2012 - 18:00

Rianne:

ik heb helemaal in een deuk gelegen om jullie verhaal over de treden die jullie opgegaan zijn en die 500 die er nog lagen te wachten! en dan die man die de dollar wilde en anders maar 5 dollar hahahahahahaha dikke kus lees jullie verhalen met plezier xxx voor jou en kimmie!