Op avontuur geweest en meerdere ervaringen rijker - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu Op avontuur geweest en meerdere ervaringen rijker - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu

Op avontuur geweest en meerdere ervaringen rijker

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 November 2014 | Verenigde Staten, Naples

Hier weer even een update van de afgelopen dagen.

Vrijdag 7 november 2014
Vandaag zijn we in Discovery Cove geweest. Vanmorgen zijn we op de plaatselijke bus gestapt, die bij ons voor de deur stopt. Het is een stuk goedkoper als met de taxi.
Toen we instapte keek bijna de hele bus ons vreemd aan.... Toeristen in de bus..... De bus zat dan ook vol met donkere mensen.

Eenmaal aangekomen op plaatst van bestemming even een mooie foto laten maken en daarna onze wetsuites opgehaald.
Deze moesten we in het hele park dragen.
Het ontbijt zat er bij in, dus we hebben eerst even lekker ontbeten en een rondje gelopen.

Om 9.20 stond onze ontmoeting met de dolfijn Dasha geboekt.
Dit was echt super!! We konden haar van heel dichtbij bewonderen.
We konden haar aanraken, aaien.
Zij deed allerlei kunstjes voor ons, en we mochten een heel klein stukje met haar zwemmen. Daarna hebben we haar nog een kusje gegeven en uitgezwaaid. Dit was echt een hele mooie ervaring!

Daarna zijn we gaan snorkelen. Langs de ottertjes, die lekker aan het spelen waren en als laatste hebben we gesnorkeld tussen de vissen. Dit vond ik soms dood eng. Er zaten echt super grote Stingrays die heel dicht langs ons zwommen... Dat was echt super vet!!! Ik mocht ze ook voeren, dan zaten er ineens 100 visjes om me heen en wel 20 Stingrays.

Even een kleine toevoeging voor de lezers thuis: De beroemde Steve Irwin.. is overleden omdat hij gestoken werd door een giftige Stingray... Maaarrrr dat doen deze niet hoor, mama.. Anders hadden we er vast niet mee mogen zwemmen haha.
Daarna weer met de bus naar huis en lekker een hapje gegeten.
Grote nadeel vind ik wel dat overal de airco erg koud staat in de restaurants. Ik zit weg te vriezen tijdens mijn eten...

Zaterdag 8 november 2014
Vandaag was het weer tijd om uit te checken bij de Travelodge in Orlando. Vanmorgen vroeg de taxi richting Internationaal Airport in Orlando genomen, om hier onze huur auto op te halen.
We hadden thuis alles al geboekt en geregeld.
Bij het ophalen van onze sleutels, deelde de dame ons mee dat we een Volkswagen Beetle kregen, waar onze 2 koffers amper in zouden passen.. Zij raadde ons daarom ook aan om een grotere auto te nemen. in eerste instantie hadden we zo iets van, Prima!! Tot dat ze ons mededeelde dat die ons 10 dollar per dag extra ging kosten! Toen begon ik wel even te steigeren. We hebben namelijk thuis goed uitgezocht dat we een comfort auto hadden, waar beide koffers prima in zouden passen!! Op het plaatje stond dan ook een Ford Focus wat een prima auto is.
Zij zei dat dit nog steeds een kleine auto is en dat ze ons echt de Toyota Corolla aanraadde.
Wij zeiden dat we de Ford Focus prima vonden en kregen deze dus uiteindelijk via hun collega verhuurmaatschappij.

De auto is inderdaad PRIMA!! Dus we zijn lekker gaan touren naar Sea World!! De Tom Tom heeft goed zijn werk gedaan.
Sea World was ook super leuk!! Een hele mooie show gehad van de Dolfijnen en de Walvissen. Heel erg nat geworden in een super leuke attractie!! Simon heeft nog even gespeeld met een zeehondje. Het spel: Volg de vinger...
We zijn door een aquarium gelopen waar haaien, vissen, StingRays en nog meer vissoorten zwommen.
We hebben Zeekoeien gezien, alligators, Schildpadjes, Sidderaal en nog veeeeel meer mooie beesten.

Toen was het inmiddels alweer 18.00 uur en tijd om richting Naples te rijden... Volgens Tom, was dit nog zeker 3,5 uur rijden.
We zaten net op de snelweg en toen stonden we al blij in de rij.. Dit gaat een laaaaaaaaaange rit worden. Na ongeveer een uur File gereden te hebben en 20 km verder zagen we dat er een paar mensen niet zo gelukkig zijn.... Auto's helemaal in elkaar, een paar zwarte zakken hier en daar op de grond en heel veel brokstukken..... Toen konden we eindelijk verder rijden waarna we ineens een noodstop moesten maken omdat er ineens een Brandweerwagen met 50km per uur de linkerbaan van de snelweg opkwam. Vol in de ankers en de auto's achter ons snel de vluchtstrook op.... Dat scheelde maar weinig of wij hadden deel uitgemaakt van de brokstukken en de zwarte zakken..

Het was een laaaange rit en een laaaange dag. Tom herkende de straatnaam niet die er op ons hotelblaadje stond, dus wij hebben in Naples bij een ander Best Western Hotel gevraagd of zij ons konden vertellen hoe wij rijden moesten. Nou bleek dat het een kruising was en de straatnaam dus anders was, dan op ons papiertje stond. Toen waren we er binnen 25 minuten.

Toen wij in wouden checken, keek de Baliemedewerker verschrikt... Omdat ik zei dat we een kamer geboekt hadden.. Hij zei dat ze helemaal vol zaten.. Later bleek dat de creditcard waarmee wij geboekt hadden het niet deed en dat ze ons meerdere malen gebeld hadden. Terwijl wij geen oproep gemist hebben en dat ze onze kamer hadden vergeven aan andere gasten. Wij baalden als een stekker het was inmiddels al 1uur 's nachts en we waren het flink zat. Gelukkig was deze man erg behulpzaam en heeft gelijk even rondgebeld of er nog een kamer ergens anders vrij was.
Toen daar heen gereden en we zitten nu in Quality Inn & Suites in Naples. We hebben nog niet echt rondgekeken maar wel al lekker geslapen en ontbeten.
Helaas is het vandaag behoorlijk fris en het regent. Onze plan was eigenlijk lekker aan het zwembad/strand bruin te bakken en lekker te relaxen...

Nu zo maar even de omgeving verkennen in onze lange broek en jas en vanavond gaan we naar Rob en Anita, die hier wonen en uit Nederland komen.

Morgen ochtend vertrekken we naar de Everglades waar we een tour met de auto gaan maken en daar een nachtje blijven slapen. Het plan is om de volgende morgen vroeg op de air boot te stappen en daarna onze weg te vervolgen naar Key West!

Tot de volgende keer!!

• 09 November 2014 - 19:38

Jose:

Lieve S en S jullie maken heel wat mee zeg .
    Wel heel leuk om te lezen en gelukkig Sandra en Simon dat jullie geen ongeluk hebben gekregen .
    En met die vissen pfffff .
    Nou lekker genieten tot de volgende keer xxxx,.