Eerste paar dagen in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Sandra Roekel - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Marrakech

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Juli 2013 | Marokko, Marrakesh

Maandag 22 juli 2013

Hiep, hiep hoera! Vandaag ben ik 24 jaar. Ik besloot mijn verjaardag dit jaar maar eens lekker zonnig te vieren.

Om 02.30 liep mijn wekker af. Kusjes in ontvangst nemen, van mama en Rianne die zo lief zijn om mij op mijn verjaardag naar schiphol te brengen.

Liepen we vol goede moed richting gate 52.. Waren we er niet meer zeker van of het nou 52 of 55 was... Voor de zekerheid maar even op de ticket kijken.
moesten we naar gate 22 haha, konden we weer helemaal terug.

Rond half 7 stegen we op, en na op het vliegveld van Marrakech van bus naar bus gestuurd te worden kwamen wij rond 10 uur marokaanse tijd aan in ons hotel. Het ziet er allemaal prima uit. In marokko is het 2 uur eerder dan in Nederland.

Maandag zijn we lekker bij het zwembad neergeploft en hebben we 's avonds nog een cocktailtje gedronken om mijn verjaardag te vieren.

Dinsdag 23 juli zijn we al bijtijds naar de merdina gegaan. Dit is het oude centrum van Marrakech. We waren erg vroeg, dus het was nog lekker rustig. Maar wel al bloed heet.

Er is daar van alles te zien. Honderden winkeltjes met van alles en nog wat. Etenswaren, een hele rij met paard en koets. Heel sneu, die beestjes staan de hele dag in de snik hete zon.

Dan komt er ineens een man op je af met een aapje op zijn schouder, zit er weer een vrouw op de grond die henna tattoo wilt zetten. Of zit er weer een man met dwars of panfluit haha die een slang gek maakt met zijn valse noten.. Dan moet je ineens opzij want anders word je voor je sokken gereden door een auto, brommer, fiets, of ezel....

Het is er net een doolhof. We hebben nog lang niet alles gezien. We gaan later in de week nog een keer terug. Het was namelijk zo warm, dat ondanks dat ik mijzelf ingesmeerd had, mijn t-shirt in mijn lichaam gegrafeerd stond.

Woensdag 24 juli werden we al om 08.00 uur bij het hotel opgehaald.
We gingen naar the ouzoud waterfalls.

Eerst liepen we op een onmogelijk stuk grond, waarbij je keer op keer oeh, oehh, oeeh zei naar beneden. Ben dit keer gelukkig niet op mijn snufferd gegaan.

Toen kwamen we bij een waterval uit waar we mochten zwemmen. Echt zo vet! Ben nog van 1 afgesprongen wat vastgelegt staat op foto en film. Toen ik eenmaal boven stond, dacht ik eerst nee ik durf niet haha. Maar ben er toch nog 3x afgesprongen want het was errug leuk! Wat een ervaring.

Maarja.. Wat we naar beneden zijn gelopen, moesten we nu weer naar boven. Daar hebben we de loslopende aapjes begroet.

Kortom, het was allemaal de moeite waard! Nu lekker douchen en eten en kijken wat de avond ons verder brengt.

Groetjes vanuit het zonnige marrakech!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Sandra

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 8552

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 18 November 2014

The Sunshine State of America Florida

22 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Vakantie vieren in het zonnige Marokko

30 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Rondreis West-Verenigde Staten

Landen bezocht: